Sigdal 04.10 uke 40

Fjerde dag på utplassering.
Jeg kom kl 12 og spiste lunsj med de andre som jobber hos Sigdal. Så begynte vi å planlegge dagen siden jeg skulle være der helt til 16.30. Etter noen forslag kom vi frem til at jeg skulle innrede en av de nye utstillingene som var nesten ferdig montert. Kjøkkenet heter Herregaard.

Jeg begynte med å lage et moodboard med noen stikkord, så presenterte jeg ideen min, og tilbakemeldingen var at jeg hadde forstått konseptet godt.
Moodboard av kjøkken dekorering.

Så lagde jeg en funksjons analyse, men siden det ikke var så mange punkter å utfylle ble det bare en liten:

Kjønn: Man/Kvinne
Alder: Alle
Individuelle behov: Utstilling av kjøkken
Økonomi: God økonomi

Eksisterende farger: Grå toner
Eksisterende materialer: Kjøkkeninnreding
Skal fornyes: Dekor

Romtype: Kjøkken
Faste innredninger og møbeltyper: Kjøkkeninnreding
Hvilke funksjoner skal dekkes: Estetiske
Aktive og passive aktiviteter: Sittebenk
Behov for avskjerming: Nei






Etter at jeg var ferdig med ideer og planlegging, gikk jeg for å se på lageret om det var noe de hadde fra før som jeg kunne bruke. Jeg fant noen kjempe fine fat i sølv/grått metall, en sølv krukke og et svart glass fat med metall kant.












Her er bilde av posene på vei tilbake til Sigdal fra Bohus.

Så ble vi enige om hva vi manglet, og jeg fikk i oppdrag å dra på Bohus for å kjøpe inn 2 saueskinn, 3 puter og 7 kubelys i forskjellige størrelser. Det var utrolig spennende å bli sendt ut på oppdrag, og når jeg var på tur tilbake til Sigdal etter handleturen var jeg helt i "skyene" av forventninger til mitt fremtidige yrke som Interiørkonsulent.













Her er noen før og etter bilder av kjøkken dekoreringen:
Før bilde, med litt kreativt rot.

Kjøkkenbenken med  Siemens nye sonefri induksjonstopp.

Et nærbilde av kubelysene og det svarte glassfatet.
Her er sittebenken ved siden av kjøkkenbenken.
Sittebenken med skinnene og putene jeg kjøpte, kjempefint!








Kommentarer