Sigdal 8.11 uke 45

Denne Torsdagen på Sigdal jobbet jeg med å gjøre ferdig kjøkkenet i tegneprogrammet (som jeg ikke husker navnet på) Jeg ble ferdig med det og fikk lagt inn alt av priser og tilbud, kjøkkenet kom på 200.000 kr. :)

Jeg veiledet også kunder i valg av benkeplate til kjøkken og bad, det var en veldig lærerik og krevende oppgave.


Her er bilde av det ferdige kjøkkenet:








Her er beskrivelsen jeg leverte ved oppgaven:


Når man står utenfor kjøkkenet ser man på venstre side to høyskap, det første er et innbygd kjøleskap og det andre har oppbevaring øverst, steikeovn i midten og fryseskap nederst.
Fra disse høyskapene og bort til hjørne på den venstre veggen er det overskap i hvit med glass dører uten sprosser. Det at de er i hvit og ikke samme farge som resten av skapene, gir det et lett følelse, bryter opp og gir mer lys.

Benkeskapene går fra høyskapet og helt rundt til høyre vegg, der de går over i en bar løsning.
Benkeskapene består i hovedsak av skuffer, hjørneskapene i høyre og venstre hjørne er skuffeseksjoner, og søppel sorteringen under vasken er skuffeseksjon. Under induksjon toppen er det skuffer for kasseroller og lokk. Hjørneskapet som går halvveis under bar løsningen har skap dører og er til servise og store skåler for å serverer i.
Til bar løsningen er det valgfritt hvor mange sitteplasser man vil ha, jeg har tegnet inn fem sitteplasser, tre utenfor kjøkkenet og to inne evt. kan en sitte på hjørnet men det kan bli trangt for passering eller tilgang til kjøleskap.

Koketoppen og viften er Siemens, de er i stål. Over vinduet er det en hylle til pynt og kokebøker. På høyre vegg helt oppe i hjørnet er en hylleseksjon med 3x3 små hyller til dekorering eller krydder.

Vask og oppvask maskin står rett ved siden av hverandre, dette gjør det veldig enkelt når man skal vaske opp. Koketoppen og vask er også i umiddelbar nærhet, dette gjør at det er enkelt når man lager mat og trenger vann eller helle ut noe. Kjøleskapet syns jeg står praktisk både rett ved spiseplass og som en fin avslutting på innredningen. 


Kommentarer