Designhjørnet 14.02 uke 7

På Designhjørnet idag fortsatte jeg med kontorlandskaps oppgaven.


Jeg begynte med å dobbelt sjekket alle målene fra plantegningen til ArchiCAD tegningen. Så gikk vi igjennom rommene på nytt for å snakke om vegger, dører, endringer og innredning.


Da jeg hadde jobbet noen timer ble første utkast slik. Jeg satte inn dører og glassveggen i det åpne kontorlandskapet. Og satte inn standard møbler for å markere områdene slik at jeg kan jobbe selvstendig videre uten så mye veiledning før slutten av oppgaven når finpussen skal gjøres.

For at det skal bli enklere å forklare de forskjellige rommene har jeg markert dem med farger.
(i Paint)




De rommene som er markert med grå er de rommene jeg ikke skal gjøre noe med. Det som er markert i brun er trappen.

Det jeg har markert i blått her er bad/garderobe, hvis jeg husker rett, skulle det ikke være endringer
her.

Her skal det være en sitteplass med sofa og stoler, foreløpig er det bare en standard modul løsning som jeg satte inn for å markere plassen.



I bilde har jeg markert kjøkkenet, der skulle det være en enkel kjøkkeninnreding på kort veggen. Det skulle også være sitteplass for mange som skulle fungere som både spiserom og møterom ved behov. Her satte jeg inn en langbord for enkelhet skyld, det kan hende jeg endrer på det.



Hovedkontoret som skal tilhøre en sjef, antar jeg, er innredet med en kontorpult, oppbevaring i form av bokhyller eller skap og et langbord for møter. her kommer jeg også til å gjøre endringer neste gang.

Området markert på bilde er et åpent kontorlandskap. Der det skal være plass til 5 arbeidsplasser, der en av dem er til "sjefen's " sekretær, som skal være nærmest døren til hans kontor. Det jeg fikk gjort er bare en rask løsning som jeg skal jobbe videre med neste gang.


Dette er det lille kontoret der det skal være plass til to arbeidsplasser.


Til slutt er det to små områder. I den lille huken markert i gul, skal det stå en kaffemaskin. Og det som er markert i rosa er et lite kott.



Som jeg har nevnt skal jeg neste gang jobbe mer med innredningen av de forskjellige områdene. Jeg regner med å være ferdig med oppgaven i løpet av uke 10.

Kommentarer