Designhjørnet 18.04 uke 15


Landskaps arkitektur 

Idag startet jeg på et nytt prosjekt med landskapsarkitekten. Oppdraget er for Energihuset på Rønvikleira. (bildet)

Del 1 av oppdraget går ut på å lage en tak-hage på den lave delen av bygget(til venstre på bildet). Denne tak-hagen skal ha grafiske og organiske mønster slik at den skal være spennende å se på fra kontorene i etasjene over. Mønstrene skal skapes med forskjellige planter, inndelt av fargede stål rammer, forskjellige typer grus i forskjellige farger skal også være med på å skape et spennende uttrykk.

Del 2 av oppdraget er å innrede et inne/ute-rom i glass, som er midt i bygget. Her skal det være et langbord med plass til ca. 30 stk. Det skal også ha benker og planter langs veggene.


Jeg begynte med å se litt på noen inspirasjons bilder av forskjellige typer mønstre, hager og ute møbler. Oppgaven var ganske åpen, så det var bare å begynne å tenke på forskjellige løsninger og gjøre så mye jeg fikk tid til. Her er inspirasjons bildene:


Treverk og benker:




Former og mønstre i tre og grus:



 Så begynte jeg å tegne glass rommet i ArchiCAD, og lot meg inspirere av bildene av treverk og benker.

Neste gang fortsetter jeg sikkert med denne oppgaven, gleder meg til å se hvordan den blir.

Kommentarer

Legg inn en kommentar