Oppgave nr. 2 Collage Photoshop / Illustrator -CS5

Da har vi begynt med nye oppgaver på skolen. I oppgave nr.2 skal vi lære mer om Illustrator og Photoshop. Hvordan man skal bruke programmene riktig, når man skal bruke hvilket og litt teori om pixler og vektor.

Det som var nytt for meg var å "la være" å bruke Photoshop til å lage hele collagen, men at jeg bare skulle bruke det til å behandle bildene enkeltvis. Etter bildebehandlingen, utklipping og redigering, lagrer man det bilde som en Photoshop fil i en egen mappe. Så åpner man bilde-dokumentet i Illustrator og kan jobbe med komposisjonen i Illutrator, som er et mye friere program når det gjelder komposisjon, sammensetting av bilder og overlapping (layering).

I tillegg lærte vi litt om linjebruk og å skape synlige og usynlige linjer i et bilde, for å skape spenning og lage gode komposisjoner.

Her er de to første collagene fra oppgaven: 


Den første collagen er en personlig inspirasjons collage, den skulle bestå av yndlings ting, så da vet dere litt mer om meg :) 

Yndlings dyr: hund, puddel.
         "frukt": sitron
           farge: turkis
           blomst: orkide (selv om de dør fort når jeg får dem)
           design: skandinavisk (skålen fra CatrineHolm)
           annet: sommerfugler





Den andre collagen skulle handle om interiør, så da valgte jeg å gå for en "expensive" gjennomført skandinavisk stil.

___________________________________________________________________________________
Håper på enda flere tilbakemeldinger og kommentarer, veldig gjerne med navn, det er litt kjedelig med anonyme kommentarer....

Jeg har lovet en leser at jeg skal skrive om fremtidige planer, det innlegget kommer i høstferien tror jeg, det er et innlegg jeg kommer til å slite litt med å skrive, men jeg skal prøve.

Tusen takk for at dere leser !!!

P.S Neste oppgave vi så vidt har startet med er kjøkken, så det blir mye om det fremover.

Kommentarer