"Søppel Lampe" design prosess og ferdig resultat.

Jeg begynte å fortelle litt om at vi skulle designe en lampe, eller lys-kunst-installasjon, i det første innlegget om Øya Helsehus oppgaven. Lampen skulle lages i plast, papp eller silkepapir med en hovedkonstruksjon av tre eller ståltråd.  Her er en bildeserie om hvordan jeg lagde lampen min...




 Inspirasjons bilder fra begynnelsen av prosjektet.

Stikkord:

-luftig

-lett

-bevegelig

-elegant

-hav

-maneter
Prototypen, først lagde jeg flere prototyper for å prøve ut materialer.
Malen jeg hadde for å lage "bladene" til lampeskjermen.



Her vises litt av lampekonstruksjonen og den første runden med liming av bladene.


Etter flere runder med liming av bladene, startet jeg med å feste plast strimlene til ståltråd konstruksjonen av lampeskjermen.

"Lokket" på toppen er en salatbolle fra kantina, dette bilde er tatt etter første gangen jeg spray malte den.

Her hadde jeg bare festet to remser med plast strimler.

Etter andre spraying.




Ferdig resultat.

Kommentarer