Oppgave nr. 3 Kjøkken, skandinavisk design og lavt budsjett

JA !!! Kjøkkenoppgave ! Dette er en oppgave vi fikk rett før høstferien og for å være ærlig var den ganske vanskelig. Jeg tegnet mellom 6 og 8 forslag til planløsninger før jeg klarte å finne noe som fungerte, men jeg kunne sikkert ha holdt på enda for å bli fornøyd. Det er vel noe av det jeg sliter litt med, å bli fornøyd, så noen ganger må jeg bare gå videre i oppgavene for å bli ferdig. Uansett, her er noen bilder og oppgave teksten.

Oppgavetekst:
Kundene er et ungt par som nettopp er ferdig å studere, venter et barn og har ganske stort lån etter bolig kjøp. De vil derfor ha et kjøkken til ca. 100 000. De liker skandinavisk design og farger.

Prosess i bilder :

Jeg tegnet opp plantegningen, med vindu og dører.
Den ene døren går ut til gang, den andre til stue.

Når jeg hadde tegnet plantegningen la jeg over kalkerpapir (nesten som bakepapir) for å gjøre raske skisser uten for mye visking, for å prøve ut forskjellige løsninger.

Flere skisser

Så etter mye prøving og feiling, kom jeg frem til noe jeg kunne si meg fornøyd med. Her er den nesten ferdige plantegningen. Og starten på et oppriss, som jeg holder på med å føre over på Letraset papir, det papiret jeg bruker når jeg skal fargelegge med ProMarker tusjene.





Overføring fra papir til Letraset papir.


Fortsettelsen kommer når jeg er kommet lengre i oppgaven......

Kommentarer

Legg inn en kommentar