Sigdal 18.10 uke 42

Femte utplasserings dag hos Sigdal.
Jeg startet dagen med å spise lunsj etter det tegnet jeg på en skole oppgave om perspektivtegning, motivet var kjøkken selvfølgelig. Dette var fordi de ikke hadde noe jeg kunne gjøre før kl. 13. Men det er alltid bra å   øve seg på perspektiv tegning, så det syns jeg var greit.

Kl. 13 kom Per Ivar tilbake, og vi startet å jobbe med et utrolig stort kjøkken. Kjøkkenet vi skulle lage var til et ungt par som skulle bygge et nytt hus.

Kjøkkenet var på ca. 30 kvm og spisestua kom utenom.
Kundens krav:
-kjøkken-øy, med sitteplasser
-ikke for mye kjøkkenbenk
-ekstra frys og kjøle plass(matbod)
-sitteplasser ellers på kjøkkenet.

Arkitekttegningen.

















Det vi gjorde fra 13 til 15:30 var stort sett å diskutere forskjellige løsninger, fargevalg, praktiske og estetiske valg.

Blant annet kom vi frem til at en sittebenk ville hvert fin for å forminske benkplassen som hadde blitt på 6-7 meter hvis den skulle hvert langs veggene. Vises på det siste bildet.

















Det var utrolig lærerikt å jobbe på den måten, jeg fikk sett forskjellige løsninger på rommet og jeg likte slutt resultatet. Blir spennende å høre tilbakemeldingene på hva kunden likere eller vil endre på.

ferdig plantegning.
Nærbilde av kjøkken-øy og skapløsning.
Bilde fra spisestua og inn i kjøkkenet.


  • bruke digitale verktøy, tegneutstyr, materialer og teknikker fagmessig 
  • analysere og vurdere innhold og omfang av ulike interiøroppdrag


  • dokumentere og vurdere eget arbeid


  • utarbeide forslag til interiørløsninger sammen med kunder og andre samarbeidspartnere 


  • dokumentere og vurdere eget arbeid


Kommentarer