Designhjørnet 31.01 uke 5

Idag var første utplasseringsdag på Designhjørnet.

Jeg kom dit i 12 tiden, å spiste lunsj sammen med alle som jobbet der, noen hadde jeg møtt første gangen jeg  var innom og andre hadde jeg ikke møtt før.

Etter lunsj snakket vi litt sammen, og siden PC'en min ikke virket, skulle jeg jobbe for hånd med tegnebrettet. Jeg fikk en plantegning av et kontorbygg, der det skulle gjøres endringer og innredes til et åpent kontorlandskap.



Jeg valgte å holde meg til den originale målestokken 1:50. Selv om det ikke passet inn på A3 arket gikk det mye raskere en å bruke to sider av reduksjonsstaven, det er også enklere å unngå feil ved å holde seg til samme målestokk.


(fikk ikke til å snu dette bildet)
Jeg startet med veggene på venstre siden, det var ganske mange detaljer og mål å forholde seg til, men jeg bestemte meg for å være nøye. På skolen tegner vi aldri hva veggene er bygd opp av, derfor syns jeg det var greit å prøve det ut i detalj.
Her ser man hjørnet øverst til venstre med detaljene i veggen.



Dette er et nærbilde av plantegningen med trappen, til høyre. Og to garderober, til venstre. Som jeg har tegnet opp i bilde under.







Dette er det ferdige resultatet av det jeg fikk gjort hele dagen. Jeg fikk tegnet alle veggene, rommene, trappen, søylene og vinduer. Hvis du ser tilbake på det første bilde av den originale plantegningen ser du at jeg fikk tegnet inn alt helt til søyle E, men ikke den delen av rommet mellom søyle E og F.
Neste gang skal jeg innrede rommene, men til da skal jeg prøve å laste ned ArchiCAD på min egen PC og gjøre alt digitalt.


(Bildene har en svart strek og en lilla flekk på grunn av mobilkameraet mitt som ikke er helt i orden)












Kommentarer