Designhjørnet 28.02 uke 9

Idag fortsatte jeg med kontor tegningen i ArchiCAD og gjorde noen av endringene, hadde dessverre problemer med PC'en og derfor fikk jeg ikke gjort så mye som jeg trodde.

Gratis lisensen jeg har av ArchiCAD gikk ut, og jeg har derfor problemer med å få lagt ut bilder av det dokumentet jeg arbeidet i, siden jeg ikke får åpnet det.

I korte trekk var det jeg gjorde å velge ut møbler jeg likte fra denne nettsiden :

http://www.edsbyn.com/

Der fant jeg konferansebord til hovedkontoret, spisebord til kjøkkenet, stoler og div. andre produkter jeg vurderer.

 Inspirasjonsbilde til hovedkontoret.
Mål på bordet, slik at jeg kunne tegne det i ArchiCAD, noe jeg fikk til etter et par forsøk.

Bordet med stoler jeg valgte til kjøkkenet, kan variere fra 6-8-10 sitteplasser. Bordet kan man også få i et design der det er tilpasset ledninger og stikk-kontakter, hvis det skal brukes som konferansebord.


Dette er stolen jeg valgte til konferansebordet, den kommer i flere forskjellige farger, med og uten hjul på bena. Jeg valgte den grønne for å skape et friskt og spennende kontormiljø.


Til arbeids pultene valgte jeg dette inspirasjonsbilde. Jeg ville ha en grønnfarge med her også, men ikke for sterk eller forstyrrende, noe som lignet dette.


Dette var noe jeg fant som en praktisk tilleggs ting, her kan man ha aktuelle papirer rett fremfor seg, uten at det flyter på pulten. Så kan man lagre mindre aktuelle papirer et mer permanent sted for ordentlig oppbevaring.


Neste gang får vi se hva jeg skal gjøre, siden det ikke blir ArchiCAD før jeg har fått fikset problemet.

Kommentarer