DIY Oppslagstavle

Nå er det en stund siden jeg blogget sist, det har vært mye å gjøre og dagene flyr forbi. Jeg startet forrige helg med prosjekt oppslagstavle, det har stått hele uken og ventet på å bli ferdig, men i går kveld fikk jeg gjort siste finish. Nå er det bare å vente til snekkern kommer hjem slik at jeg får det hengt opp på veggen :)

Jeg skulle kjøpe maling da jeg fant denne blant verktøy og rot i boden, standard hvitmaling.


Brukte mesteparten av tiden til å teipe å få riktig vinkel på alt, har forelsket meg i dette mønstret <3



Siden det er en korktavle ble ikke linjene skarpe etter tapen, syns egentlig det ble kjempefint, liker ikke når striper blir for perfekte. Valgte også å beholde korken mellom stripene istedet for å male alt hvit,(slik jeg hadde tenkt på baksiden), fordi alt i leiligheten min er så grått&hvitt trengte jeg litt naturlige farger. Og med tanke på at føttene til skrivebordet er trehvite syns jeg det var fint å ha mer av den det.

 Slik så den ut da stripene var ferdig, fint men ikke helt prikken over i-en.



For å gi tavlen "x-faktoren" malte jeg rammen gul. Da brukte jeg samme maling som på bilderammene, hurtigtørkende akrylmaling (for utålmodige som meg) er dette supert og kjempeenkelt å blande rett fargenyanse.

Til slutt vil jeg bare si at jeg ser det er blitt et fast lesertall på ca 20-30 stk om dagen, som er kjempefint og utrolig hyggelig. Jeg ser også at det er en del som har linket til bloggen min fra sine blogger (Bodin vg2) tusen takk for det, og jeg håper at bloggen kan være til hjelp og inspirasjon for fremtidige elever på vg3 Interiør rundt omkring i landet. Det eneste jeg savner er kommentarer og innspill fra dere som leser slik at jeg kommer på mer å skrive om oftere.



Kommentarer