Oppgave nr. 4 Barokk mønster

Har hatt så utrolig mye å gjøre i det siste, men her er et innlegg jeg skrev for noen dager siden, men jeg har hatt litt tekniske problemer med å få lastet opp bildene, derfor blir det bare et bilde av ferdig resultat.
___________________________________________________________________________________

Her kommer enda en oppgave, som har gått så fort at jeg har helt glemt å legge ut noe underveis, men nå er den snart ferdig og jeg holder på med å lage en innlevering's mappe til den. Onsdag er det innlevering og da skal alt være ordnet pent i kronologisk rekkefølge og prosessen skal være beskrevet, litt som jeg gjør det her på bloggen når jeg forklarer dere hva jeg har gjort.

Oppgaven var å lage et mønster ut ifra et objekt (blomst, dyr osv.) som skulle være i barokk stil. Jeg valgte flamingo som mitt objekt og jobbet ut fra de fine formene en flamingo har. Til slutt da jeg hadde klippet, snudd, speilvendt og formet flamingoene i alle former og retninger ble det et mønster man kan kalle barokkt på grunn av komposisjonen og overdådigheten som man forbinder med barokken.



Her er bildene jeg brukte som inspirasjon:





Dette bilde har jeg brukt til å lage mønstret, altså redigert i Photoshop og Illustrator. Så når dere ser det ferdige resultatet, kommer alle delene av mønstret fra denne Flamingoen :)



Ferdig resultat, for-og bakside av innleveringsmappen min:



Jeg skulle gjerne lagt ut hele prosessen, og alt som er i innleveingsmappen, men siden alt er lagd i Illustrator, er det et ork å få dem gjort om til JPG fil, slik at de kan lastes opp på bloggen. Men jeg håper dere syns det er greit å se begynnelse og slutt på oppgaven.
___________________________________________________________________________________

Si gjerne hva dere syns i kommentarfeltet, jeg har fått til å ta bort Google+ kommentar ordningen, så nå skal det være lettere for alle  å kommentere :)

Kommentarer