Prosjektoppgave-Reklame Stand #vistnorway

Utdrag av rapport og renderbilder fra oppgaven:

Valg av oppgave og inspirasjon:

Jeg valgte nr.6 Janssen, ble veldig inspirert av formen standen hadde og det lyse treverket som jeg syns hadde en veldig fin effekt å fikk meg til å tenke på skandinavisk design.

Valget av merkevare til standen fikk jeg etter at jeg hadde modellert den i 3D og jobbet med formene i modellen. Jeg assosierte den skrå avsluttningen med avrundet hjørne med et fjell, og kom på at jeg hadde sett en del reklame for Visitnorway i det siste, og selv brukt #visitnorway mye på instagram. Etter denne oppdagelsen ble alt jeg lagde påvirket av inspirasjonen min i skandinavisk design med lyst tre og enkle former, og når det kom til materialer prøvde jeg å finne ting som kunne skape assosiasjoner til vann, is, fjell, og skog.

Når det kom til logo, har visitnorway bare en rød firkant med hvit skrift og da valgte jeg heller å bare bruke rød tekst med #(visitnorway) siden det er blitt populært å reklamere for firma i sosiale medier og oppfordre til deling av opplevelser.
Renderbilde, før photoshop



Renderbilde, redigert i photoshop




Materialer i 3ds Max

Jeg hadde allerede sett for meg hva jeg ville ha slags materialer og gikk fort igjennom for å finne den rette blåfargen til gulvet, valgte svart på standen for å gjøre den til fjellet jeg hadde sett for meg, med hvit på taket av standen for å skape “fjell med snø” uttrykket jeg ville ha. Informasjonsdiskene ble også svart slik at de kunne være små berg og knauser i landskapet og det blå glasset på bordene skulle være vann/is. Rommet inne i standen valgte jeg også glass på slik at det kunne representere en foss (her er fantasien på høygir) og trærne jeg valgte var den “norskeste” tresorten 3ds Max hadde å by på.
Det lyse treverket under taket på standen er likt som i original standen, det er et bevisst valg, for det er det som fikk meg til å velge denne oppgaven. Uten det hadde jeg ikke sett det skandinaviske uttrykket i oppgaven og kommet på konseptet. Treverket har jeg tatt igjen på stolene og barkrakken for å knytte møblene sammen med standen. Jeg syns kontrastene mellom gulvet i plast/linoleum, de malte veggene sorte veggene og det lyse treet som gjør at det blir en koselig atmosfære som jeg tror ville fungert godt på en messe. Lampene på disken og blomsterpottene valgte jeg å ha i aluminium, siden det er et viktig norsk produkt (helt tilfeldig, men artig begrunnelse).

For å gi hele standen litt liv og for å reklamere for visitnorway var det viktig for meg å legge på bilder av natur og opplevelser i norge. Tenkte det hadde vært tøft hvis det faktisk var store skjermer som kunne vise forskjellige bilder fra mange steder og forskjellige årstider.

Tilslutt la jeg inn teksten på veggen og valgte å ha den rød både fordi det er fargen visitnorway bruker i logoen og fordi det ble en fin kontrast til alle de andre fargene på standen, slik at den skulle vises godt i mengden.

Kommentarer